2010年8月19日木曜日

美しい〜デザイン♪


こんにちは、yoshiです。
少し気温が下がって・・30℃の都内。
30℃って、こんなに快適だったんですね〜なんて驚きました。

美しい〜!

・・・そんなアイテムを見つけました。

デザインはこうあってほしい♪
そんな素敵なベンチやいろいろの
駅に置くシリーズ化されたファニチャー。



無駄が無くて、シンプルなものは、
やっぱり美しいなぁ♪
惚れ惚れしてしまったデザインでした。


BMW Group DesignworksUSA, in collaboration with Landscape Forms, has designed Metro40, a stunning collection of site furniture for street-scapes and transit environments. The collection includes a shelter, trash receptacle, bench, bike rack, bollard, lights and poster display. The entire collection is brilliantly designed, but the piece that stands out for me is the bench.
The design is streamlined and simple and makes use of some fine materials. I personally love the sweeping curves and how the legs are one continues piece that form a part of the back and seat. I’m sure my butt would appreciate sitting on one of these.     

■  ■  ■  ■  ■

【おまけ】
アイスランドで人型の送電線が計画されているんだそうです。

駅のファニチャーも送電線も、どちらも自然の中にあって、
そのバランスが絶妙だな〜と思いました。
なんか、夢があっていいですね〜♪